Matematyka w programowaniu – wstęp

Jako, że obecny rok został ustanowiony rokiem matematyki podjęte zostały liczne inicjatywy mające na celu pokazanie jak ważna jest królowa nauk w naszym życiu. Ja kierując się podobnym myśleniem postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami w dziedzinie programowania.

Jeżeli jesteś osobą, która właśnie rozpoczyna swoją przygodę lub ma zamiar spróbowania swoich sił to bardzo cieszę się, że będę mógł przybliżyć Ci pewne koncepty, które pomogą usprawnić Twoją zdolność do tworzenia algorytmów poprawiając tym samym przejrzystość kodu.

Jeśli natomiast nie interesuje Cię tworzenie programów, ale jesteś ciekaw jaki wpływ ma matematyka na ich powstawanie lub chcesz po prostu rozwinąć swoje umiejętności rozwiązywania problemów logicznych, to myślę że też znajdziesz tu coś dla siebie.

W dalszej części przedstawię Ci zagadnienia na podstawie projektów, które dotychczas ukończyłem. Jako, że programuje na co dzień w języku C++ to kod zamieszczony do zobrazowania pewnych zagadnień, również będzie w nim przedstawiony. Poniżej zamieściłem informacje, gdzie można się ze mną skontaktować w razie pytań oraz link do GitHub’a na którym umieściłem pełen kod aplikacji użytych jako przykłady.

Tematy które na ich podstawie przygotowałem noszą następujące tytuły:

  • Wzory jako fundamenty mechaniki gier komputerowych
  • Prawdopodobieństwo jako podstawa sztucznej inteligencji w grze z elementami RNG
  • Matematyka w justowaniu
  • Konwerter obrazu na tekst z pomocą królowej nauk

Zapraszam Cię więc do dalszej lektury i dziękuję za poświęcenie Twojego niezwykle cennego czasu.

https://github.com/Meridor6919
MB